loading...

فروشگاه اينترنتي خورجينك

فروشگاه اينترنتي خورجينك

بازدید : 382
11 زمان : 1399:2

در واقع كابينت ممبران كابينت هايي هستند كه روي درب آن ها حكاكي هايي صورت گرفته است.كابينت هاي ممبران را ميتوان نسل جديد كابينت هاي كلاسيك دانست.يعني در واقع كابينت هاي ممبران به نسبت به كابينت هاي كلاسيكي كه تزئينات آن ها دستي انجام ميشد مقرون به صرفه تر هستند چرا كه حكاكي هاي روي آن به وسيله دستگاه هاي سي ان سي (CNC) صورت ميگيرد.جالب است كه بدانيد كابينت هاي كلاسيك ممبران به اسم كابينت هاي سه بعدي نيز معروف هستند.
اين كابينت به كابينتي گفته مي‌شود كه در آن از روكش ممبران استفاده شده باشد.
بهتر است بگوييم كه ممبران يا وكيوم يكسري روكش پي‌وي‌سي هستند كه بر روي جنس‌هاي مختلف از جمله‌ام دي اف، چوب يا نئوپان كشيده مي‌شوند و به آن جنس خام زيبايي مي‌بخشند.
اكثر اين روكش‌هاي پي‌وي‌سي بر روي‌ام دي اف كشيده مي‌شوند و متريال خام كابينت‌هاي ممبران اغلب ام دي اف است.
روال كار به اين صورت است كه بر روي‌ام دي اف خام يا ام دي افي كه با دستگاه سي ان سي ابزار زده شده است ابتدا چسب زده مي‌شود و به كمك تكنولوژي مخصوص روكش ممبران براي روي آن وكيوم مي‌شود.


معمولاً به دليل قيمت بالا، فقط آن سمت ام دي اف كه به سمت بيرون است روكش ممبران مي‌شود و طرف ديگر با پي‌وي‌سي سفيد پوشش داده مي‌شود
اگر بر روي يك ام دي اف طرح‌هاي كلاسيك كار شود و بعد روكش ممبران شود طبيعتاً به آن كابينت كلاسيك ميگويند و اگر به صورت ساده روكش شود مي‌توان در كار مدرن از آن استفاده كرد.
اين كابينت داراي مدل‌هاي مختلف و دو نوع طرح روكش است. نوع اول هم مناسب طرح‌هاي كلاسيك و هم مناسب طرح‌هاي مدرن است، اما روكش‌هاي ضخيم‌تر و براق نيز وجود دارد كه مخصوص كابينت ممبران مدرن است.
با توجه به طرح و رنگ مي‌توان از روكش‌هاي نوع اول در طرح‌هاي مختلف مدرن و كلاسيك كابينت ممبران استفاده كرد و روكش نوع دوم كه ضخيم و براق است فقط در طرح‌هاي مدرن قابل استفاده است.
به اين نكته توجه كنيد كه اين كابينت تأثير زيادي در دكور آشپزخانه و زيبايي خانه دارند و از طرفي تنوع طرح در كابينت ممبران نسبت به بقيه جنس‌هاي كابينت بيشتر است.
ممبران در حقيقت نام نوعي روكش است كه روي كابينت‌هايي از جنس ام‌دي‌اف، پي‌وي‌سي يا نئوپان كشيده مي‌شود و حالتي خام و جذاب به كابينت‌ها مي‌دهد.
كابينت ممبران چه مزايايي دارد؟

-ارزان هستند.
-شبيه كابينت‌هاي كلاسيك چوبي هستند.
-نوع قاب هاي دور درب كابينت ممبران امكان ايجاد تزئينات و حكاكي هاي متنوع بر ديگر بخش هاي كابينت ممبران مثل تاج بالاي كابينت، ستون، سر ستون و …
-امكان انتخاب رنگ، طرح، بافت نماي درب، ستون، سر ستون و تاج كابينت ممبران به انتخاب مشتري
-زيبايي منحصر به فرد به دليل دارا بودن روكش يكپارچه
- تنوع بالاي طرح و رنگ كابينت ممبران
-مقاومت بالا در برابر نفوذ آب و رطوبت رفع مشكل آلوده سازي محيط زيست در كابينت ام دي اف ناشي از ماده وينيل به كار رفته در اين چوب هاي صنعتي به دليل دارا بودن روكش پي وي سي بر روي كابينت ممبران
از مهم‌ترين مزاياي كابينت ممبران در دكور آشپزخانه تنوع طرح پذيري آن است، يعني با استفاده از تكنولوژي سيان سي و وكيوم مي‌توان انواع طرح‌ها را بر روي‌ام دي اف پياده كرد و سپس آن را روكش كرده و استفاده كرد.


از ديگر مزاياي كابينت ممبران قيمت مناسب و متناسب با طرح و اجراي اين كابينت است. زيرا به نسبت كابينت‌هاي كلاسيك ساخته شده با چوب داراي قيمت پايين‌تري بوده و همان قابليت طرح پذيري را دارد و بعضاً ازلحاظ ريزه ‌كاري و طراحي قوي‌تر از كابينت‌هاي طرح كلاسيك باشد.
همين‌كه بتوان با قيمت پايين‌تر كابينتي شبيه به كابينت‌هاي كلاسيك را اجرا كرد خود از مزاياي كابينت ممبران است.
بايد در نظر داشت كه وقتي روكش به صورت يكپارچه بر روي‌ام دي اف مي‌نشيند و ديگر جاي درز و يا بندي موجود نيست زيبايي كار دوچندان مي‌شود و بر مزاياي كابينت ممبران مي‌افزايد.
از ديگر مزاياي كابينت ممبران در دكور آشپزخانه عدم نفوذ آب و رطوبت به لايه‌هاي ام دي اف است كه به نسبت بقيه كابينت ها در زمينه رطوبت و آب قوي‌تر است.
از مزاياي كابينت ممبران اين است كه معايب روكش ام دي اف هاي معمولي كه به صورت ملامينه و از نوع وينيل بودند بر طرف شده است.
روكش‌هاي پي‌وي‌سي ممبران برخلاف روكش‌هاي ملامينه بخار نمي‌شود و هواي خانه را آلوده نمي‌سازد. روكش‌هاي ملامينه به ‌مرور زمان مي‌توانند مشكلات تنفسي خفيفي را براي كودكان و سالمندان ايجاد كنند اما روكش ممبران فاقد چنين مضراتي است.
لازم به ذكر است كه‌ام دي اف هاي معمولي براي محيط زيست مضر بوده و به‌واسطه ماده وينيل آن را آلوده مي‌كند اما روكش‌هاي پي‌وي‌سي ممبران چنين مشكلي را ايجاد نمي‌كند و اين از مزاياي كابينت ممبران است.
از ديگر مزاياي كابينت ممبران نسبت به كابينت‌هاي چوبي اين است كه نگهداري آسان‌تري دارند. ازاين‌رو كه هرچند وقت يك‌بار كابينت‌هاي چوبي بايد رنگ يا روغن شوند تا تازگي خود را نمايان سازند اما كابينت ممبران اين‌گونه نبوده و با يك پاك كردن ساده، تازگي خود را دارد. در ضمن به خاطر روكش پي‌وي‌سي لكه‌ها به‌راحتي از روي آن پاك مي‌شوند.
از مزاياي كابينت ممبران عدم نفوذ آب و رطوبت به لايه‌هاي ام دي اف است كه به نسبت بقيه كابينت ها در زمينه رطوبت و آب قوي‌تر است.
كابينت ممبران سفيد:
كابينت ممبران سفيد جزو محبوب ترين نوع كابينت ممبران است. كابينت ممبران سفيد به تزئينات و حكاكي ها اجازه ميدهد كه بيشتر خودنمايي كنند و بيشتر به چشم بيايند. علاوه بر اين كابينت ممبران سفيد باعث بزرگتر شدن فضا ميشود و در آشپزخانه‌ كوچك بسيار كاربرد دارد. در ضمن كابينت ممبران سفيد اجازه نميدهد كه از تزئينات زياد اين نوع كابينت خسته شويد همچنين رنگ سفيد، حكاكي هاي روي كابينت ممبران شما را بهتر نشان ميدهد و ظرافت اين كابينت با رنگ سفيد بيشتر به چشم ميايد. اين كابينت ممبران سفيد زيبايي آشپزخانه تان را دو چندان ميكند .


كابينت ممبران سفيد طلايي:
يكي از تركيب رنگ هاي لوكس و لاكچري در رنگ، كابينت ممبران سفيد طلايي ميباشد كه تركيب اين دو رنگ مخصوصا با روكش سفيد براق و طلايي براق زيبايي و جلوه منحصر به فردي ايجاد ميكند بويژه اگر از كابينت ممبران استفاده شود. كابينت ممبران سفيد طلايي از رنگ هاي كلاسيك و با سابقه بلند مدت است و از پرطرفدار ترين رنگ هاي كابينت ممبران محسوب ميشود و از ويژگي هاي سفيد طلايي همخواني يا هارموني داشتن با ديگر رنگ هاي موجود در آشپزخانه ميباشد. رنگ طلايي رنگ دوم و حاشيه كار محسوب ميشود زيرا همانقدر كه حضور به اندازه اش سبب زيبايي و شكوه كار ميشود زيادي آن هم باعث دلزدگي و كلافگي ميشود و ميتوان گفت مانند چاشني غذا عمل ميكند به همين دليل در كابينت ممبران سفيد طلايي اغلب توصيه ميشود در حواشي كار يعني بخش هاي سرستون ها الماسه ها و گل هاي روي درب كابينت و نما ها را به رنگ طلايي اختصاص دهيد و مابقي آيتم ها را مانند درب و نما ها و همينطور ستون ها و تاج و پاخور هاي كابينت را به رنگ سفيد اختصاص دهيد. رنگ پايه و اصلي در درب كابينت در مقابل رنگ دوم طلايي معمولا سفيد كرم و رنگ هاي روشن ميباشد كه اين تركيب رنگ ها امتحان خود را پس داده و با اطمينان ميتوانيد در كار خود انتخاب و اجرا نماييد.
معايب كابينت ممبران چيست؟
1-ظرافت زياد طرح ها در كابينت‌هاي ممبران:
كابينت هاي ممبران داراي مغزي ام دي اف MDF خام است. اين مغزي بوسيله يك لايه پي وي سي (PVC) با حرارت، چسب و فشار ناشي از خلاء (وكيوم) پوشش داده ميشن.
حالا اين وسط يك مشكلي هست: وقتي كنده كاري ها و طرحهاي برجسته يا فرورفته ي كابينت خيلي ظريف باشن، پوشش دادن لايه ي PVC خوب صورت نميگيره. اما راه حلش چيه؟ راه حل اينه كه طرح هاي منبت كاري يا كنده كاري شده (CNC سي ان سي شده) كار رو نسبتاً درشت در نظر بگيرين و از ظرافت بيش از حد طرح هاي برجسته و فرورفته پرهيز كنين.
درب كابينت وكيوم سفيد باطرح ساده
2- تنوع كيفيت اجراي كابينت ممبران:
اشكال ديگه كابينت وكيوم اينه كه كيفيت نهايي اين نوع كابينت، از نظر خوب درآمدن كار نهايي و «ماندگاري» كابينت، بسيار بستگي به مجري كابينت (كابينت ساز) داره.
علتش اينه كه مجري ميتونه براي مرحله پوشش PVC (مرحله وكيوم) كار رو بده به يك كارگاهِ وكيوم با كيفيت پايين. ميتونه از چسب نامرغوب براي مرحله ي وكيوم استفاده كنه. از ورق PVC با جنس نامناسب استفاده كنه يا در مرحله CNC دقت كافي به خرج نده. در نهايت اينكه ميتونه در مرحله برش دادن نهايي لايه PVC پي وي سي ظرافت و دقت كافي رو نداشته باشه و … .
روكش پي وي سي pvc با طرح چوب
كابينت سازهايي رو مي شناسيم كه موقع برش نهاييِ لايه PVC اونقدر خوب كار مي كنن و طوري ورق رو تا پشت كار امتداد ميدن و بعد برش ميزنن كه آدم حيرت مي كنه. كساني هم هستند كه كاري ضعيف روبهتون ارائه ميدن و شمارو از داشتن يك كابينت ممبران خوب، محروم ميكنن. البته اينم بگيم كه ممبران فقط براي كابينت نيست. شما ميتونيد كمد ديواري وكيوم هم تو منزلتون داشته باشيد و اين معايب براي كمد ها هم صدق ميكنه.
خلاصه در كابينت هاي ممبران خيلي كيفيت كار بستگي به فردي داره كه كار رو بهش سپردين؛ راه حل چيه؟ جواب هميشگي و در اينجا مهمتر: به كابينت سازهاي مناسب و مطمئن كار رو بسپارين.
3- حساسيت به نور و حرارت در پوشش بيروني كابينت وكيوم:
پوشش پي وي سي PVC كه روي كابينت ممبران كار ميشه ميتونه در برابر نور آفتاب به مرور زمان دچار دو مشكل اساسي بشه. اين روكش ها ميتونن در برابر آفتاب تغيير رنگ بدن و يا چسبش كم كم ضعيف بشه و اصطلاحاً خودش رو ول كنه.
در مورد چسب قبلاً هم اشاره شد و باز هم تكرار ميكنيم: كيفيت چسب در كابينت ممبران خيلي مهم و حياتيه! استفاده از چسب هاي نامطمئن در كابينت ممبران ميتونه باعث ول شدن روكش، باد كردن روكش و در كل خراب شدن كل كار بشه؛ خيليييي حواستون باشه.
ساير منابع گرمازا مثل شعله گاز و بخار آب هم ميتونن همين مشكل رو براي كابينت ممبران به وجود بيارن.
درب كابينت ممبران سفيد كه طرحي بسيار ساده دارد
4- حساسيت به اجسام تيز:
مشكل ديگر روكش هاي پي وي سي در كابينت هاي ممبران اينه كه در برابر صدمات ناشي از برخورد اجسام تيز نسبتاً حساس هستند. بايد مراقب بود با اجسام برنده آسيب نبينند وگرنه كلي دردسر و هزينه براي تعميرش داره.
5- تعمير كابينت ممبران با همان طرح و رنگ:
اين ديگه خيلي مشكل بديه. منظور از طرح و رنگ، تنوع رنگ ها و طرح هاي روكش پي وي سي (PVC) كابينت ممبران نيست. اتفاقاً تنوعشون خوبه و ميتونين انتخاب هاي زيبايي داشته باشين.
مسئله اينه كه شما وقتي بعد از مدتي مثلاً 2 سال ميخواين بخشي از كابينت رو به هر دليلي تعمير كنين آيا ميتونين دقيقاً از همون طرح و دقيقاً با همون كد رنگ كه 2 سال پيش توي بازار بود پيدا كنين؟ جواب: خيلي احتمالش زياده كه نتونين و اين واقعاً اعصاب خرد كنه. دليلش چيه؟ دليل خاصي نداره!!! بازارش اين تيپي هست ديگه، چون تنوع ميخوان بدن به طرح هاي جديد يا حتي به دلايل فني، ممكنه دقيقاً اون مدل رو توليد نكنن.
در خريد كابينت ممبران به چه نكاتي بايد توجه كرد؟
يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي كابينت، يراق‌آلات آن است كه بايد در خريد و قيمت كابينت ممبران بسيار دقت شود و از مجري كار در مورد نوع جنس و برند يراق‌آلات استفاده شده در كابينت سؤال شود، همچنين در مورد جنس و نوع صفحه شركتي كه استفاده مي‌شود پرسيده شود.
در برخي موارد بعضي از مجريان كار براي كم كردن قيمت اوليه از ابزارهاي كاري پاخور، تاج و زير چراغي مي‌كاهند و باعث سهولت در توليد مي‌شود. حتماً در زمان خريد به ميزان ريزه‌كاري در اين كابينت توجه شود و قيمت را بر اساس اين موارد مدنظر قرار دهيد.
حتماً از نوع روكش و چسب استفاده شده و نحوه گارانتي محصولات اطلاع پيدا كنيد و در خريد كابينت ممبران اين نكات را مدنظر قرار دهيد.
حتماً از جايي كه كابينت خود را تهيه مي‌كنيد نقشه نهايي را قبل از عقد قرارداد بررسي كنيد و يك نسخه از آن‌ها تحويل گيريد تا پس از پايان كار نقشه و طرح‌هاي نشان داده‌شده و نصب‌شده كاملاً يكسان باشد.
در خريد كابينت ممبران توجه كنيد كه دستگيره‌ها بايد از سمت مجري تهيه شود و از جنس سراميك يا طرح برنز باشد كه زيبايي كابينت ممبران را بيشتر كند و نبايد از دستگيره استيل استفاده شود.
نتيجه گيري:
به‌طوركلي كابينت‌هاي ممبران از زيبايي خاصي برخوردار هستند و انتخاب طرح و رنگ از سمت مشتري به صورت راحت‌تري صورت مي‌پذيرد زيرا مي‌توان انواع طرح‌ها را در آن بكار برد و روكش‌هاي مختلفي وجود دارد كه انتخاب رنگ را نيز براي مشتري آسان مي‌سازد.
قيمت كابينت ممبران به نسبت كابينت‌هاي چوبي كلاسيك پايين‌تر است و زيبايي بيشتر نسبت به كابينت‌هاي ام دي اف معمولي و فلزي سبب شده تا استقبال بيشتري از آن صورت پذيرد و دكور آشپزخانه را زيباتر سازد.
البته اين كابينت داراي معايبي نيز بوده اما اين معايب چندان مانع از محبوبيت آن نشده و طرفداران خاص خود را دارد.
در خريد كابينت ممبران حتماً به نوع و جنس روكش و چسبي به كار مي‌رود توجه كنيد و گارانتي محصول نهايي را از مجري كار بخواهيد و توجه داشته باشيد حدود قيمت كابينت ممبران را از قبل بدانيد.
كابينت ممبران
آپامه چوب تخصصي ترين مركز توليد كننده درب كابينت ممبران
مجهز به دستگاههاي سي ان سي و وكيوم واقع در شهرك صنعتي چهاردانگه
آپامه چوب توليد كننده درب كابينت ممبران (روكش pvc) به سبك مدرن و كلاسيك
مجهز به ماشين آلات پيشرفته و نيرو كار متخصص واقع در شهركت صنعتي چهاردانگه
اين مجموعه فعاليت خود را از سال 1388 در زمينه چوب و دكوراسيون آغاز كرد.
از سال 1394 در زمينه درب كابينت ممبران و خدمات سي ان سي (cnc) چوب در منطقه چهاردانگه فعاليت مستقيم خود را آغاز كرد.


هدف اين مجموعه ارائه محصولات با كيفيت درب كابينت ممبران به طراحان و مجريان عزيز كابنت سازي در سراسر كشور مي باشد.
آماده همكاري با كابينت سازان محترم در سراسر كشور مي باشد .
جهت كسب اطلاعات بيشتر تماس حاصل نماييد:
تلفن كارخانه : 02155281376
آقاي محمدي: 09127622678
آقاي قرباني : 09126174641
صفحه اينستاگرام:instagram.com/apamehwood


نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 48

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 492
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 96
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 273
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 673
  • بازدید ماه : 1111
  • بازدید سال : 2239
  • بازدید کلی : 331781
  • <
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی